توبة الله

توبة الله

بنام خداوند بخشنده مهربان - فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ
دو نوع توبه داریم : توبه خلق و توبه خداوند.
آیا می دانید که خداوند ، چگونه توبه می کند ؟

آخرین نظرات
  • ۱ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۲ - mehraban 75
    👏👏

بنام خدا

 سخنان آیت الله شجاعی زنجانی در مورد اینکه چرا بد گمانی و سوء ظن به مومن (مثل امام خامنه ای و یا مراجع تقلید و دیگر مومنین) ، مانع حرکت ما به سوی خدا می شود.

صوتی


دریافت

تصویری


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 5 ثانیه


با شواهدی که یقین آور نیست به مردان و زنان مومن بد گمان نشوید و قلب خود را از آن فکرها پاک کنید و الا چوبش را می خورید.
البته دقت کنید منظور از این جملات انسان های فاسد آفتابی ( انسان هایی که در جلوی چشم همه فساد می کنند ) ، نیست آنها فاسقند.
همین که گمان کردید فلان مومن آدم بدی است و دیدتان به فلان مومن عوض شد ، چوبش را می خورید.
اگر هم در مقام عمل ، رفتارتان نسبت به او عوض شد ، بیشتر ضربه می خورید .

مثال :
فرض کنید من به یک مومن سوء ظن پیدا کنم ، در واقع من در درونم با آن مومن حالت جنگ و ناسازگاری دارم ، (یکی از پشیمانی های مهم انسان بعد از مرگ این است که چرا احکام درون را نفهمید و بسیار پشیمان می شود. )
از طرفی این گمان من درباره آن مومن واقعیت نداشت و حق آن مومن نبود که در درون با او بجنگم و ستیز کنم.

من به سوی خدا می روم و آن مومن هم به سوی خدا می رود ،
در این حرکتمان به سوی خدا ، این جنگ و ناسازکاری بی دلیل من با آن مومن ، سد راه من خواهد شد و مانع از ادامه حرکت من می شود.
زیرا من بودم که با آن مومن حالت جنگ و ناسازگاری داشتم ، پس راه خودم بسته می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی