توبة الله

توبة الله

بنام خداوند بخشنده مهربان - فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ
دو نوع توبه داریم : توبه خلق و توبه خداوند.
آیا می دانید که خداوند ، چگونه توبه می کند ؟

آخرین نظرات
  • ۱ فروردين ۰۲، ۲۱:۲۲ - mehraban 75
    👏👏

۴ مطلب در بهمن ۱۴۰۰ ثبت شده است

به نام خدا

امام صادق (علیه السلام)
لَوْ أَنَّ قَوْماً عَبَدُوا اَللَّهَ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ وَ أَقَامُوا اَلصَّلاَةَ وَ آتَوُا اَلزَّکَاةَ وَ حَجُّوا اَلْبَیْتَ وَ صَامُوا شَهْرَ رَمَضَانَ ثُمَّ قَالُوا لِشَیْ ءٍ صَنَعَهُ اَللَّهُ أَوْ صَنَعَهُ رَسُولُ اَللَّهِ ص أَلاَّ صَنَعَ خِلاَفَ اَلَّذِی صَنَعَ أَوْ وَجَدُوا ذَلِکَ فِی قُلُوبِهِمْ لَکَانُوا بِذَلِکَ مُشْرِکِینَ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآیَةَ فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتّى یُحَکِّمُوکَ فِیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیماً ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ ع عَلَیْکُمْ بِالتَّسْلِیمِ.
امام صادق علیه السلام فرمود:


««اگر مردمی خدای یگانه بی شریک را عبادت کنند و نماز گزارند و زکات دهند و حج خانه خدا بجا آرند و ماه رمضان را روزه دارند، و پس از همه اینها نسبت بچیزی که خدا یا رسولش کرده بگویند:
چرا بر خلاف این نکرد؟
 یا این معنی را در دل خود احساس کنند(بی آنکه بزبان آورند)به همین سبب مشرک باشند،


سپس این آیه را تلاوت فرمود: «به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن حقیقی نخواهند بود، مگر آنکه تو را در آنچه میان خود نزاع واختلاف دارند به داوری بپذیرند؛ سپس از حکمی که کرده ای دروجودشان هیچ دل تنگی و ناخشنودی احساس نکنند، وبه طور کامل تسلیم شوند. - آیه 65 سوره نساء-»
سپس امام صادق علیه السلام فرمود: بر شما باد بتسلیم.»»

 

یک حدیث :

إِنَّ فِی اَلْجَسَدِ لَمُضْغَةً إِذَا صَلُحَتْ صَلُحَ لَهَا سَائِرُ اَلْجَسَدِ.

««و در حدیث است که در بدن آدمى قطعه گوشتى است که اگر او اصلاح شود تمام اعضاء و جوارح اصلاح میگردد(دل)»»


از امام صادق :
دَخَلَ عَلَیْهِ قَوْمٌ مِنْ هَؤُلاَءِ اَلَّذِینَ یَتَکَلَّمُونَ فِی اَلرُّبُوبِیَّةِ فَقَالَ اِتَّقُوا اَللَّهَ وَ عَظِّمُوا اَللَّهَ وَ لاَ تَقُولُوا مَا لاَ نَقُولُ فَإِنَّکُمْ إِنْ قُلْتُمْ وَ قُلْنَا مِتُّمْ وَ مِتْنَا ثُمَّ بَعَثَکُمُ اَللَّهُ وَ بَعَثَنَا فَکُنْتُمْ حَیْثُ شَاءَ اَللَّهُ وَ کُنَّا.
««گروهى از آنها که در باب ربوبیت و پروردگارى سخن میگویند بر آن حضرت داخل شدند حضرت فرمود که از خدا بترسید و از عذابش بپرهیزید و خدا را تعظیم کنید و بزرگ شمارید و آنچه را که ما نمیگوئیم مگوئید زیرا که شما اگر بگوئید و ما بگوئیم شما می میرید و ما می میریم بعد از آن خدا شما را بر انگیزد و ما را بر انگیزد پس شما در جائى باشید که خدا خواهد و ما نیز در جایى باشیم که خدا خواهد.»»


ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
کاین ره که تو میروی به ترکستان است

بسم رب النور

 سخنان آیت الله بهاء الدینی



دریافت

الحمدالله رب العالمین والعاقبة للمتقین و الصلاة و السلام علی سیدنا ونبینا محمد آله اجمعین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین الی یوم الدین
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
فَتَلَقَّىٰ آدَمُ مِن رَّبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ ۚ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ [بقره:٣٧]
پس آدم کلماتی را] مانند کلمه استغفار و توسّل به اهل بیت (علیهم السلام) که مایه توبه و بازگشت بود] از سوی پروردگارش دریافت کرد و [پروردگار [توبه اش را پذیرفت؛ زیرا او بسیار توبه پذیر و مهربان است.


وقتی که به وسیله وسوسه شیطان آدم از بهشت بیرون رفت ...

          خدای تعالی یک کلماتی را به او القا کرد ...
کلمات و اسماء اهل بیت عصمت و طهارت ، گاهی به لقاء خدا تعالی ، به نفوس بشر واصل میشود ، خدا القا می کند...
         معنی "کلم" در لغت میشود "جرح" ...
 تمام این انوار "جارح" حجابهای ظلمت است ، حجابهای بی عدالتی ها و حجابهای ظلم.(تاریکی ها را ازبین می برد.)


       انواری که در جهان بشریت هست ، از برکات اهل بیت عصمت است ، همانگونه که خورشید شکافنده تاریکی شب است ،

انوار الهیه هم شکافنده تاریکی های حکومتهای طاغوتی ، تاریکی های جهل ،

به وسیله این انوار حجابهای جهل و قلب برطرف میشود. محو میشود.


        حجابهای قلب به برنامه های اسلام ، با علوم اسلامی ، با معارف اسلامی ، به اخلاق اسلام ، به فقه اسلام ، به آداب معاشرات اسلامی برطرف می شود.
            علت اینکه حکومتهای شرق و غرب از اسلام می ترسند ،   این است که آنها مثل سباع و درندگان هستند.
            سباع و درندگان ، شب ها و در تاریکی مشغول کارند ، روز که کار نمی کنند. از روز می ترسند ، زیرا شناخته شده هستند ، روزها باید در سوراخ های خود پنهان شوند .
            روشنی اسلام توطئه های آنها را افشا می کند ، جنایات آنها را افشا می کند ،

خیال نکنید که اینها اهل انصافند ، اهل انصاف نیستند ،

یهودی ها (اسرائیلی ها ) به شیعیان لبنان می گویند خرابکارا !
تو (اسرائیل) آمدی خانه مردم را گرفتی ، تو خرابکار نیستی ، شیعیان لبنان که از خانه هایشان دربه درشان کردید ، خرابکارن !
این اسلامه که باید به همه بفهماند که یهودیا (اسرائیلی ها ) خرابکارند ،

و الا اینها به قدری وقیح اند که همه جور جنایتی را می کنند ، و می گویند ما قیم بشریم !
خلاصه ، نورانیت اسلام هست که بشر را هوشیار می کند ، بشر را بیدار می کند ، و متوجه میشه که حرفهای شرق و غرب همه دروغه.
             اینهایی که میگویند ما حامی حیواناتیم ، حامی بشریم ، دوستار بشریم ، دوستیشان مثل دوستی گرگ به بره است ، اون علاقه ای که گرگ ها به گوسفندان دارند ، اینها هم همین علاقه را به بشر دارند ،

می خواهند هم فرهنگشان را از بین ببرند ، هم صنعتشان را از بین ببرند ، هم اقتصادشان را از بین ببرند ، هم انسانیتشان را از بین ببرند ، همه چیز را می خواهند ببرند و میگویند ما قیم هستیم !!!!!!!!!!!!!!
و چقدر وقیح اند و چقدر بی وجدان اند .


اسامی اهل بیت هست که حجابهای ظلمت را نابود می کند.
         اگر حیات در جهان هست ، اگر نوری در عالم جهان هست ، این نور به برکت اهل بیت عصمت و طهارت هست ، این نور شکافنده تاریکی های جهل و ظلمت و طاغوت طاغوتیان است.
           کلمه در لغت یعنی جارح
این کلمات جارح تاریکی ها است.
           همانگونه که خورشید شکافنده تاریکی است ، محو کننده تاریکی شب ،
این انوار طیبه محو کننده حکومت طواغیت است.
اگر اسلام نبود اینها دست از این سخنانشان بر نمی داشتند. با وجود اسلام نمی توانند این حرفها را بزنند.
و چقدر بی وجدانی می خواهد که همه جور جرم و جنایتی بکند ، و خودش را پاکدامن و قیم به حساب بیاورد.
خلاصه خدا این کلمات را به آدم القا کرد و آدم این کلمات را تلقی کرد (دریافت کرد) و نجات آدم به وسیله این اسماء هست.
اما چگونه ؟
کمال عبودیتی که اسلام دارد ، کمال عبودیتی که اهل بیت عصمت و طهارت دارد ، اون کمال عبودیت سازنده آدم هم هست ، آدم ساخته شد به ملاقات اهل بیت عصمت و طهارت .
ولو اینکه در زمان آدم اهل بیت نبودند ، لقاء آدم نسبت به اهل بیت ، نحوه لقایی است که به خدای تعالی است ، نحوه لقاء الله است. انسان همانطور که به لقاء الله واصل میشه ، به لقاء اهل بیت هم
و اون سازندگی که در مقام کمال عبودیت و کمال انسانیت ، اون سازندگی را باید همه از این بیت (بیت اهل بیت نبوت و رسالت) استفاده کنند .
به همین وسیله آدم ساخته شد ، به مرتبه اول و مرتبه عالیه و آن بهشت آنچنانی رجوع کرد ، بهشتی شد.
خدا همه را موفق کند ، که با برنامه های اسلام آشنا شوند ، از برنامه های اسلام استفاده کنند ، و همه مورد برکات خدای تعالی و برکات امام زمان و الطاف امام زمان قرار گیرند.
برنامه سازنده ای به غیر از برنامه اسلام نداریم.
برنامه کامل برنامه اسلام است ، از توحیدش الی آخر
خدا همه را موفق بدارد ، صلواتی هم بفرستید.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

بسم رب النور

سخنان آیت الله شجاعی زنجانی درباره مقام حضرت زهرا سلام الله علیها



دریافت

چرا به دختر رسول اکرم فاطمه و زهرا می گویند ؟

فاطمه یعنی هم خودش و هم محبین و شیعه هایش از بدی ها و از آتش و جهنم دور شده اند.
زهرا یعنی نور روشن و تابنده ای که می درخشد و همه جا را روشن می کند.
حقیقت نوری فاطمه زهرا روشنگر همه عوالم است ، چه آسمان باشد چه زمین.
به لحاظ اینکه حقیقت حضرت زهرا یک حقیقت نوری بالاست ،

نور منشعب از حقیقت الرسول و حقیقت محمدیه صلی الله علیه و آله و سلم است ، طبعا به این لحاظ زهرا است ،

مخصوصا در عوالم ملکوت ،

این نور بسیار روشنگری خاصی دارد ،

در روایتی از امام صادق سلام الله علیه آمده که خدای متعال حضرت زهرا سلام الله علیها را از نور عظمت خود خلق کرد ،

وقتی خلق کرد همه آسمان و زمین با اشراق آن نور روشن شدند ،

حتی ملائکه سوال کردند که این چه نوریست ؟

گفته شد نوری که از عظمت حق و وحی آمده ،

این سخن آمده از ناحیه خدا به ملائکه که این نوری است از عظمت من که من در آسمانها جا داده ام و آنرا به زودی از سوی یکی از انبیائم که رسول اکرم صلی الله و آله وسلم باشد در دنیا به ظهور خواهم رسانید.

این صلوات منسوب به محی الدین عربی : صل علی جوهرة القدسیه فی تعین الانسیه صورة النفس الکلیه
حقیقت حضرت زهرا بسیار بالاست ،

یک جوهر قدسی و یک نور بسیار بالا و الهی و ملکوتی است که در این عالم ماده به شکل یک انسان یا در تعین انسان ظهور پیدا کرده است و همان نفس کلیه است . مانند حقیقت حضرت رسول صلی الله و آله وسلم و حقیقت حضرت امیر سلام الله علیه و یا حضرات دیگر ائمه سلام الله علیهم اجمعین.


در روایات آمده که چرا حضرت زهرا به این نام نامیده شده ؟

در روایات آمده آنوقت که حضرت زهرا در محراب خودش به عبادت مشغول می شد ( که زیاد عبادت می کرد ) نور او آسمانها را روشن می کرد یعنی می تابید به عوالم بالا و ملکوت ، مقصود از آسمانها ملکوت است ( البته نه در نظر افراد محجوب ، برای آنها که حقایق برای آنها مکشوف است )

صوت کامل

(دریافت)

دریافت همه صوت ها

بسم رب النور

سخنان آیت الله شجاعی زنجانی درباره مقام حضرت زهرا سلام الله علیها


دریافت

چرا به دختر رسول اکرم فاطمه و زهرا می گویند ؟
6.46
فاطمه یعنی هم خودش و هم محبین و شیعه هایش از بدی ها و از آتش و جهنم دور شده اند.
زهرا یعنی نور روشن و تابنده ای که می درخشد و همه جا را روشن می کند.
حقیقت نوری فاطمه زهرا روشنگر همه عوالم است ، چه آسمان باشد چه زمین.
به لحاظ اینکه حقیقت حضرت زهرا یک حقیقت نوری بالاست ،

نور منشعب از حقیقت الرسول و حقیقت محمدیه صلی الله علیه و آله و سلم است ، طبعا به این لحاظ زهرا است ،

مخصوصا در عوالم ملکوت ،

این نور بسیار روشنگری خاصی دارد ،

در روایتی از امام صادق سلام الله علیه آمده که خدای متعال حضرت زهرا سلام الله علیها را از نور عظمت خود خلق کرد ،

وقتی خلق کرد همه آسمان و زمین با اشراق آن نور روشن شدند ،

حتی ملائکه سوال کردند که این چه نوریست ؟

گفته شد نوری که از عظمت حق و وحی آمده ،

این سخن آمده از ناحیه خدا به ملائکه که این نوری است از عظمت من که من در آسمانها جا داده ام و آنرا به زودی از سوی یکی از انبیائم که رسول اکرم صلی الله و آله وسلم باشد در دنیا به ظهور خواهم رسانید.


این صلوات منسوب به محی الدین عربی : صل علی جوهرة القدسیه فی تعین الانسیه صورة النفس الکلیه
حقیقت حضرت زهرا بسیار بالاست ،

یک جوهر قدسی و یک نور بسیار بالا و الهی و ملکوتی است که در این عالم ماده به شکل یک انسان یا در تعین انسان ظهور پیدا کرده است و همان نفس کلیه است . مانند حقیقت حضرت رسول صلی الله و آله وسلم و حقیقت حضرت امیر سلام الله علیه و یا حضرات دیگر ائمه سلام الله علیهم اجمعین.


در روایات آمده که چرا حضرت زهرا به این نام نامیده شده ؟

در روایات آمده آنوقت که حضرت زهرا در محراب خودش به عبادت مشغول می شد ( که زیاد عبادت می کرد ) نور او آسمانها را روشن می کرد یعنی می تابید به عوالم بالا و ملکوت ، مقصود از آسمانها ملکوت است ( البته نه در نظر افراد محجوب ، برای آنها که حقایق برای آنها مکشوف است )


محدثه یعنی با ملائکه تکلم می کرده و گفتگو داشته و و با جبرئیل تکلم می کرده و حضرت امیر هم آنها را کتابت می کرده و این به آن معنا نیست که مقام حضرت زهرا از امام علی بالاتر باشد.
زیاد به عبادت خدا می ایستاد که حتی گاهی پاهای مبارکش ورم می کرد.
خوف و خشیت او بالا بود و زیاد از خدا می ترسید.
گاهی خوف به قدری بر حضرت زهرا غلبه می کرد که سوالاتی خاص از رسول الله می پرسید.
روایتی از حضرت امیر سلام الله علیه :
فاطمه به پدرش رسول اکرم گفت که : پدر من تو را در روز موقف اعظم در کجا ببینم ؟ (روزی که همه در پیشگاه خدا قرار می گیرند و آن قیامت باشد و در روز ترس ها  )
پیامبر فرمود مرا در در بهشت می بینی که در دستم لوای حمد است. آنجا می توانی مرا ببینی که من شفاعت می کنم به کسانی که لایق شفاعتند (مسلمان ها و مومنین را )


فاطمه گفت اگر در آنجا ندیدم چطور ؟ پیامبر گفت در کنار حوض می توانی ببینی ( حوض یک عالم بالای حیات است که ساقی آن حضرت امیر سلام الله علیه است و حوض مخصوص رسول الله است و سیراب میشوند صاحبان و اهلش از آن حوض کوثر )
گفت که مرا در حوض می توانی ببینی که من سیراب می کنم امتم را.


فاطمه گفت ای پدر اگر آنجا هم ندیدم چطور ؟ پیامبر گفت : در صراط می توانی ببینی و من در صراط ایستاده ام و می گویم و دعا می کنم و شفاعت می کنم امتم را که خدایا مسلمانها را سالم از اینجا بگذران.


 فاطمه گفت اگر آنجا هم ندیدم چطور ؟ پیامبر گفت که مرا در نزد میزان ببین که در آنجا باز شفاعت می کنم امتم را


فاطمه گفت اگر ملاقات نکردم چطور ؟ پیامبر گفت که مرا در لبه جهنم هم می توانی ببینی که شرر و آتش جهنم را نمی گذارم به امتم و آنها که باید شفاعت کنم نمی گذارم به آنها برسد و نمی گذارم به جهنم وارد شوند.


در اینجا فاطمه خوشحال شد و شاد شد و مسرور شد ( زیرا رسول خدا در لبه جهنم هم هست و می توان از شفاعت او در لبه جهنم هم استفاده کرد )


(البته حضرت زهرا خودش از شفیعان روز جزاست ولی خوف و خشیت بسیار بالایی داشت.)

حضرت زهرا ارادت بسیار زیادی به رسول الله داشت
حضرت امیر می فرماید : رسول الله وارد منزل فاطمه شد که در گردن حضرت زهرا گردنبندی دید که رسول الله رویش را برگرداند و حضرت زهرا فورا متوجه شد و آنرا قطع کرد و به کنار انداخت که رسول الله رو به فاطمه کرد و گفت تو از من هستی ای فاطمه و در همین حال فقیری آمد که حضرت زهرا آن گردنبند را به آن فقیر داد که در اینجا رسول الله فرمود که غضب خدا و غضب من شدت میابد بر کسی که خون مرا بریزد  و مرا و عترت مرا اذیت کند (اشاره به اذیتی که در آینده متوجه حضرت زهرا میشود)

رسول الله هم ارادت زیادی به حضرت زهرا داشت. این روایت را هم سنی ها نقل کردند و هم شیعه ها که رسول الله فرموده اند : فاطمة بضعة منی

فاطمه جزئی از من است.

و می فرمود هر کس او را مسرور کند مرا مسرور کرده و هر کس او را بد حال کند مرا بدحال کرده.

فاطمه عزیز ترین مردم نزد من است ( البته نه به این لحاظ که دخترش بود بلکه به لحاظ منزلت و مقام عبودی فاطمه بود.)
 دریافت همه صوت ها